Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

Den värsta natten i mitt liv ?

Av Säg Det - 28 januari 2018 13:07

För exakt 1år och 4 dagar sedan va min livs värsta natt.. Jag vaknade upp på morgonen och körde mina barn till dagis åkte direkt till jobbet i stället för att åka inom en av mina nära vänner som jag brukade göra.. Efter jobbet åkte jag å hämtade barnen, åkte direkt och inte inom där då heller. Då vi tjabbat på fredags kvällen å jag är envis som synden ibland, vilket man ångrar i efterhand men lätt å va efterklok. Jag gav ungarna mat, la dom och sen satte mig å cyklade en stund, hoppade i duschen å la mig i sängen. Precis när jag lagt mig i sängen fick jag ett messenger av en gemensam vän till oss. Å massa frågor, jag blev misstänksam att något hänt, något stämde inte. Så ringer min allra bästa vän och säger något är fel, försöker få tag på en av hans barn för att få nyckeln hem till han. Men dom sover. Hon kommer till mig och sitter hos barnen, vi byter av varandra och jag kör in till stan, vi pratar hela vägen till stan om vad som hänt och hur min plan är. Ja har ingen aning.. jag kör upp på uppfarten tittar in genom fönstret på dörren ser ingenting men det är tänt nästan i hela huset. Utom i hallen och på toan. Jag går runt huset och tänkte slå sönder rutan på altandörren dock möts jag av ett oväntat fönster som står öppet. Det rummet va med mörkt. Möter hunden, å kollar runt, ser ingenting. Går mot toan tänder och nedanför mina fötter ligger min vän med ryggen emot mig och fullt med blod framför sig.. jag skriker min vän i örat helt hysterisk och hon säger att jag måste ringa 112. Jag lägger på, ringer upp vår gemensamma vän och bara skriker att han är död. Han rör inte en kroppsdel när jag skriker å det är 10grader i huset. Jag skriker till vår gemensamma vän att komma dit för tänker inte stå där själv när ambulansen kommer.. Försöker samla mig och ringer ambulansen dom kommer på 7 min men känns som evigheter. Hon säger till mig att känna på honom men jag vill inte jag är helt knäckt. Ambulansen kommer dom springer in jag går ut när jag kommer in lägger hon på luren och ambulanspersonalen fångar mig, å sätter mig på en stol. På denna stolen sitter jag å fryser/gråter i 3 1/2 timme det känns som evighet. Rättsläkaren kommer efter lång stund kollar igenom honom och säger att han inte har yttre skador han påpekar å frågar om vi vatt vid altandörren då den stod med handtaget uppe utanför dörren står en stol lutad mot dörren ? polisen kommer sen och det görs ingenting. Det är hur mycket misstankar å funderingar. Men allt läggs ner. Dom frågar mig hur jag mår. Sen vill dom ha mitt legitimation. Poliserna säger att det finns inte mer å göra dom kommer vänta på bår bilen så vi kan åka hem nu om vi inte vill se när han bärs ut.. ville vi inte så jag sätter mig i bilen och dom frågar om det finns någon jag kan åka hem till ja mina barn. Kan du ringa din vän nu när du kör hem... Tack och lov hade jag en kurator jag redan går till så hon har vatt ett stöd, men fy fan va kasst systemet är. Jag åkte hem till min vän å hur skulle jag kunna gå å lägga mig, hur skulle jag någonsin kunna blunda igen ?. Jag satt vid mitt matbord och pratade med min vän hela resten av natten när kl blev 6 väckte jag mina barn och körde dom till dagiset, åkte in till min chef och berättade vad som hänt. Sen åkte jag bort till min kurator. Jag pratade med min mamma under dagen så hon kom på kvällen och sov hos mig. Lampan ovan för sängen hade min vän satt upp så jag låg och pratade med den en timme tills jag till sluta somnade av ren utmattning. Lustigt nog så går man vidare, man tar sig framåt i livet. Men det trodde jag aldrig den kvällen. Det har vatt ett kämpigt år och kommer fortfarande va kämpiga stunder. Men vi lever vidare för vår vän/pappa ??. Ha en fortsatt bra kväll i morgon är det vardag igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Säg Det - 20 februari 2018 20:36

Det är tufft och höra sanningen många gånger. Hur ska man ta sig ur gamla vanor när man växt upp större av delen sitt liv så.. Att ha en famn å trösta sig, sen vad eller vems är skit samma och så borde det inte va.. Min kurator sa till mig att jag in...

Av Säg Det - 16 december 2017 19:21

Sagt innan att mitt hjärta å hjärna eller kropp å huvud pratar inte samma språk.. huvudet säger åt mig vad jag bör göra och hjärtat säger helt annat.. tyvärr följer jag bog oftast huvudet. Man tänker för mycket och har man 5 barn så har man lite fler...

Av Säg Det - 7 december 2017 01:48

Hade ju tänkt skriva något varje dag å dela med mig av. Men denna veckan har man haft barnen å då är det lite halv kaos. Man är helt slut osv. I alla fall hörde jag något som gjorde mig så fruktansvärt kall å ledsen här om dagen. En jobbarkompis bar...

Av Säg Det - 3 december 2017 20:23

Ja då har det vatt helg och fredes va ju kaos på jobbet. Vågen gick i sönder så man fick springa å väga tunga kartonger fram och tillbaka. Så kändes ju i ryggen igår för precis som man inte gör knipövningar som dom säger till en så lyfter man inte rä...

Av Säg Det - 30 november 2017 18:24

När jag blir miljonär ska jag ta å göra som den triss reklamen dom hade för ett tag sen. Jag ska köpa mig en egen körfil ?. Med 5 barn å några extra barn så gör man ju inget annat än lever i denna bilen å alla tider som ska passas. Köra hit å dit, hä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards