Direktlänk till inlägg 29 november 2017

Har aldrig påstått jag är perfekt!

Av Säg Det - 29 november 2017 09:53

Jag har mest skrivit när jag mått dåligt och då har det vatt hemma i en bok för mig själv.

Nu har jag tänkt lite och jag vill alltid hjälpa folk, sen om det blir rätt eller fel vet man inte. Nu får jag se vad detta ger folk och mig. Jag gillar egentligen inte bloggare för jag tycker det mesta är så överdrivet och att tjäna massa pengar på det tycker jag är helt sjukt. Det är inte konstigt att alla vill bli det då. Tänk själv att sitta hemma skriva hela dagarna och tjäna mer än vad en vanlig svensson. Dock är det nog inte så lätt kanske å få inspiration, jag tittar inte överdrivet på allt eller läser men mina barn gör ju så klart. Jag är inte ute efter att någon ska tycka synd om mig eller någon publicitet så sätt. Jag kommer va så anonym jag bara kan och kommer inte lägga ut någon personligen, inte min tanke med det hela. Utan jag vet bara att samhället är inte lätt i dag och det blir inte lättare, det finns så många där ute. Jag har själv vatt barn och även om man inte är det längre så betyder inte det att det är lättare nu för det..


Nu har jag äntligen vatt på det sista föräldramötet för i år, jag tycker inte dom är super roliga att gå på men jag tycker ändå det är viktigt, det är ju där våra barn är hälften av tiden. Man har ju ingen aning om vad som egentligen händer där, eller? Ja om man är lärare eller med sitt barn i skolan alltid. Men vem har tid med det, jag hade inte ens tid när jag va mammaledig. Men det är klart det handlar ju alltid om vad man prioriterar tiden på. Jag tror det kan va nyttigt att ha en dag i skolan någon gång, men aldrig haft möjligheten, nu är man själv men 5 barn, heltidsjobb och ett hus. Även där ska man ju inte gnälla titta bara på hon i familjen annorlunda med 13 barn och själv. Förvisso jobbar nog inte hon, men att ha så många barn är ju över ett heltidsjobb. Men klart man väljer sina liv själv. Jag har 5 och skulle så klart kunna tänka mig fler men det blir svårt nu, jag vill inte ha små barn själv när det är dags för barnbarn. Sen är jag klar med män, inte ens det orkar jag med längre. Allt onödigt bråk, till vilken nytta. Vad bråkar man om, man har haft ett liv ihop och man har underbar barn som är ens framtid, hur kan man bråka och "hata" någon så mycket när man en gång i tiden älskat varandra så djupt. Livet är inte lätt men det är uppenbarligen inte meningen heller. Jag har så mycket å berätta men man kan ju inte ta allt på en gång, just nu är det ju bara allmänt. Jag vet inte hur det gick med det här med föräldramötet jag tappade´nog den tråden lite. Men jag har faktiskt inte vatt på ett föräldramöte någon gång med så många föräldrar, kändes riktigt kul faktiskt. Som sagt jag tycker nästan föräldramötena är viktigar än att rösta. om inget annat lika viktigt. Jag fick reda på att barn som är 7-9år kan mer engelska och könsord än vad en högstadie elev kan, det är inte illa. JOOOO det är väldigt illa. Å ja alla skyller på GTA, men som sagt det räcker du har radion på i bilen när du kör dom till och från dagis/skola. Alltså media i ren allmänhet. Vad hände? Kolla in barnprogrammen i dag, eller youtube om du söker på elsa och spiderman som är två stora barnfavoriter vad hittar du då? Det är ju helt sjukt vad dom kan spela in. Nu har jag i alla fall fått reda på att man kan spärra saker på intrenet, nää jag är inte jätte teknisk men jag blev visad så nu har jag gjort det och kan fortsätta va lite ansvarsfull mamma. För ja ansvaret ligger faktiskt i grunden hos oss, det är vi som satt dom till värden, vi måste våga ta konflikter och bråk med våra barn även om vi kanske inte orkar just i dag för du haft en skit dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Säg Det - 20 februari 2018 20:36

Det är tufft och höra sanningen många gånger. Hur ska man ta sig ur gamla vanor när man växt upp större av delen sitt liv så.. Att ha en famn å trösta sig, sen vad eller vems är skit samma och så borde det inte va.. Min kurator sa till mig att jag in...

Av Säg Det - 28 januari 2018 13:07

För exakt 1år och 4 dagar sedan va min livs värsta natt.. Jag vaknade upp på morgonen och körde mina barn till dagis åkte direkt till jobbet i stället för att åka inom en av mina nära vänner som jag brukade göra.. Efter jobbet åkte jag å hämtade barn...

Av Säg Det - 16 december 2017 19:21

Sagt innan att mitt hjärta å hjärna eller kropp å huvud pratar inte samma språk.. huvudet säger åt mig vad jag bör göra och hjärtat säger helt annat.. tyvärr följer jag bog oftast huvudet. Man tänker för mycket och har man 5 barn så har man lite fler...

Av Säg Det - 7 december 2017 01:48

Hade ju tänkt skriva något varje dag å dela med mig av. Men denna veckan har man haft barnen å då är det lite halv kaos. Man är helt slut osv. I alla fall hörde jag något som gjorde mig så fruktansvärt kall å ledsen här om dagen. En jobbarkompis bar...

Av Säg Det - 3 december 2017 20:23

Ja då har det vatt helg och fredes va ju kaos på jobbet. Vågen gick i sönder så man fick springa å väga tunga kartonger fram och tillbaka. Så kändes ju i ryggen igår för precis som man inte gör knipövningar som dom säger till en så lyfter man inte rä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards