Direktlänk till inlägg 30 november 2017

Vad hjälper det ?

Av Säg Det - 30 november 2017 07:43

Varför ska man ta motorvägen en avfart om man ändå bara ska köra i 50km då kan man ju för fan ta denna andra vägen inom samhället. Ok att man ska ta det försiktigt när det blir så här snor halt men att köra 50 eller 70 på en motorväg å när man ska snigla av i 40 sen är ju mer trafikfarligare än att köra lagligt. Du orsakar mer olyckor av att köra under fartgränsen än att hålla hastigheten. Jag förstår man inte vill ligga över å det ska man ju inte då det inte ens är lagligt, men att köra om i 110 på en motorväg det är med jätte onödigt. För ja vissa är kanske inte lika rädd om sitt körkort. Å har tider att passa när vi är lite tidsoptimister som jag ??. Så nu har vi spytt av oss detta med. Håll dig till kanten eller ta kollektiv trafik när du måste ligga 30km under ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Säg Det - 20 februari 2018 20:36

Det är tufft och höra sanningen många gånger. Hur ska man ta sig ur gamla vanor när man växt upp större av delen sitt liv så.. Att ha en famn å trösta sig, sen vad eller vems är skit samma och så borde det inte va.. Min kurator sa till mig att jag in...

Av Säg Det - 28 januari 2018 13:07

För exakt 1år och 4 dagar sedan va min livs värsta natt.. Jag vaknade upp på morgonen och körde mina barn till dagis åkte direkt till jobbet i stället för att åka inom en av mina nära vänner som jag brukade göra.. Efter jobbet åkte jag å hämtade barn...

Av Säg Det - 16 december 2017 19:21

Sagt innan att mitt hjärta å hjärna eller kropp å huvud pratar inte samma språk.. huvudet säger åt mig vad jag bör göra och hjärtat säger helt annat.. tyvärr följer jag bog oftast huvudet. Man tänker för mycket och har man 5 barn så har man lite fler...

Av Säg Det - 7 december 2017 01:48

Hade ju tänkt skriva något varje dag å dela med mig av. Men denna veckan har man haft barnen å då är det lite halv kaos. Man är helt slut osv. I alla fall hörde jag något som gjorde mig så fruktansvärt kall å ledsen här om dagen. En jobbarkompis bar...

Av Säg Det - 3 december 2017 20:23

Ja då har det vatt helg och fredes va ju kaos på jobbet. Vågen gick i sönder så man fick springa å väga tunga kartonger fram och tillbaka. Så kändes ju i ryggen igår för precis som man inte gör knipövningar som dom säger till en så lyfter man inte rä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards